Jennifer L. Armentrout: Opposition (Lux IV. diel)

Názov knihy: Opposition (Opposition)
Séria: Lux, 5. diel
Autor: Jennifer L. Armentrout
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2020
Žáner: YA fantasy
Anotácia: Katy vie, že svet sa zmenil v tú noc, keď prišli Luxovia. Nemôže uveriť tomu, že Daemon sa pridal k svojim a prizerá sa, ako sa jeho druh snaží vyhladiť ľudstvo. No hranica medzi dobrom a zlom sa stiera a z lásky sa stala emócia, ktorá ju môže zničiť — aj všetkých ostatných.
Daemon je odhodlaný urobiť všetko, aby zachránil svojich milovaných, hoci by to znamenalo zradu.
Ak chcú mať šancu na prežitie, nepravdepodobného spojenca musia nájsť aj v nepriateľovi. No onedlho je nemožné rozoznať priateľa od nepriateľa a svet okolo nich sa rúca, môžu prísť o všetko — dokonca aj o to najcennejšie —, aby zachránili svojich priateľov… a celé ľudstvo.
Na Zemi vypukla vojna. A nech sa skončí akokoľvek, budúcnosť tých, čo prežijú, sa navždy zmení.

    Séria Lux sa pre mňa v uplynulých rokoch stala jednou z najlepších young adult fantasy, aké som kedy čítala. Prvý diel, Obsidián, som prečítala pár dní po tom, ako po prvýkrát vyšiel na Slovensku a odvtedy som s nadšením čakala, ako bude celá séria pokračovať. Mojou prvou prečítanou knihou v roku 2021 bol práve Opposition, piaty a posledný diel príbehu Katy a Daemona. Tešila som sa naň, i keď moje očakávania boli miernejšie. Kniha bola však viac než dobrá... jedná sa totižto o jeden z najlepších záverov série a o moju obľúbenú knihu zo série Lux.
    Autorka svoju kreativitu ukázala v už nespočetnekrát a Opposition je krásnym zavŕšením príbehu o Luxoch, láske, nebezpečí a priateľstve. Hlavná postava Katy sa mi páčila už od začiatku, zbožňovala som jej osobnosť a každým dielom sa moja láska k nej zdvojnásobovala. Autorka z nej spravila silnú hrdinku, hrala sa s jej emóciami, názormi a každou novou skúsenosťou, každou ďalšou knihou Katy dospievala a menila sa. V poslednom diele sa mi páčila najviac, pretože konečne bola aj ona nebezpečná a naplno ukázala svoj obrovský potenciál. Daemon bol mužom snov asi každého dievčaťa, ktoré sa ponorilo do jeho príbehu. Ja som ho tiež zbožňovala, no časom sa mi už zdal rovnaký a nebola som z neho taká paf, ako v Obsidiáne, kde hral pravého "badboya". Ostatné vedľajšie postavy stáli tiež za to a ich osudy neboli vôbec odfláknuté. Či už to bol Luc, Archer, Dee alebo Bethany, každý z nich mal svoj osud a zmysel. Milovala som ich tak ako tie hlavné a epilóg celej knihy moje srdiečko veľmi uspokojil.


Viem tiež, že bez ohľadu na to, aký je to zlý nápad a aké to bude nebezpečné, spolu to zvládneme. Všetci. Ver mi."
Sľubuješ?" zašepkala som.
Sľubujem," vystrčil bradu a pobozkal ma na nos. A vždy som dodržal to, čo som sľúbil, však?"
Áno, dodržal."
str. 249

    Dej bol akčný od prvej stránky po poslednú, v knihe sa toho dialo asi najviac z celej série, napätie trvalo od začiatku až po koniec. Autorka sa so záverom nádherne pohrala, využila emócie, stratu a čitateľovi dokázala navodiť sentimentálny pocit. V knihe sa odohrával celý film, postavy sa menili, vyvíjali a prvýkrát sme mnohé z nich videli v ich reálnej forme, keďže autorka z nich vybila doslova všetko.
     Nepredvídateľnosť a výborný štýl písania knihe pridávajú na hodnote, keďže sa výborne čítala a nedokázala som sa od nej odtrhnúť. Autorka vsadila skôr na opisy postáv a emócií, ako na siahodlhé opisy prostredia, a aj preto je táto séria taká obľúbená, keďže sa číta perfektne. A na záver môžem len zhodnotiť, že Lux bola úžasnou jazdou... a Opposition úžasným posledným dielom.


HODNOTENIE: 5/5

Za poskytnutie knihy na recenziu sa chcem poďakovať vydavateľstvu Zelený Kocúr.sk. Knihu Opposition si môžete kúpiť TU.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre