T.J. Lex: Za hranicami rozkoše

O knihe:

Názov knihy:
Za hranicami rozkoše

Autor: T. J. Lex
Vydavateľstvo: Marenčin PT, 2020
Žáner: erotický román, ľúbostný román, ženský román
Anotácia: Príbeh mladučkej Liany, ktorá sa z východu nasťahuje k svojej tete a strýkovi do luxusnej vily v hlavnom meste. Prvé stretnutia sú pre Lianu nepríjemné, pretože jej prítomnosť strýkovi prekáža a dáva to najavo. Postupne z averzie vzniká medzi nimi priateľstvo a to vyústi do milostného vzplanutia. Začínajú sa tajne stretávať. Rodinné vzťahy však nie sú jedinou prekážkou v tomto škandalóznom vzťahu...


Môj názor:

Pomerne nová kniha Za hranicami rozkoše od slovenskej autorky T. J. Lex ma v prvom rade zaujala obálkou i anotáciou, nakoľko tie sľubovali zaujímavý príbeh plný zakázanej lásky. Z toho dôvodu som sa na knižku veľmi tešila a hneď pri prvej príležitosti som sa do nej začítala. Eroticko-ľúbostné romány mám v poslednej dobe čoraz radšej a bola som veľmi zvedavá, ako sa mi bude páčiť táto novinka. 
Už podľa anotácie je zrejmé, že kniha sa točí okolo dvoch postáv. Mladej, skoro osemnásťročnej Liany a staršieho Alexandra, ktorý je zhodou okolností Lianin strýko. Myslím si, že autorkin námet a celkový nápad celej knihy bol skvelý, pretože automaticky v čitateľovi vyvolá zvedavosť. Každý chce zistiť, ako sa kniha skončí a to udržiava čitateľovu pozornosť až do konca celej knihy. Ja osobne som sa veľmi tešila na moment, kedy ostatné postavy zistia, čo sa deje za zavretými dverami a koniec celej knihy bol v skutku prekvapivý. 
I napriek faktu, že sa jedná o 190 stranovú knihu, všetko sa dialo presne vtedy, kedy sa malo. Udalosti príbehu boli presne načasované, kniha skončila vtedy, kedy mala a vďaka tomu som sa vôbec nenudila. Štýl písania mi taktiež sadol, keďže bol jednoduchší a k tomuto žánru sa perfektne hodil. 
Čo sa však týka postáv... z tých som bola celkom sklamaná. Hlavná hrdinka Liana mi pripomínala skôr 12ročné dievča ako skoro dospelú ženu a jej rozhodnutia som vôbec nechápala. Hlavný hrdina Alexander sa niekedy správal tak, inokedy onak a ostatní (hlavne mužskí) protagonisti ma svojím správaním tiež neuchvátili. Od polovice knihy som si však aj na nich ako-tak zvykla a potom som sa už na Lianinom správaní len zabávala. Horšie vytvorené postavy boli za mňa jediným negatívom knihy, kvôli ktorému som znížila celkové hodnotenie. 
A práve hodnotenie celej knihy bol pre mňa ťažký oriešok, veľmi dlho som sa rozhodovala, aké nakoniec zvolím. Príbeh sa mi páčil, kniha sa čítala dobre, no postavy a ich správanie mi čítanie mierne kazilo. Nakoniec som zvolila toto nadpriemerné hodnotenie, keďže postavy mohli byť oveľa lepšie spracované. No i napriek tomu môj celkový dojem zostal pozitívny. Keďže si uvedomujem, že každému sadnú iné postavy a iné osobnosti, skúste knihu prečítať i vy a uvidíte, ako sa bude páčiť vám. 

HODNOTENIE: 3/5


Zverejnenie komentára

0 Komentáre