Laura Frantz: Neobyčajná žena


Názov knihy: Neobyčajná žena (Uncommon Woman)
Autor: Laura Frantz
Vydavateľstvo: i527.net, 2021
Žáner: historický román
Anotácia: Nebojácna a úprimná Tessa Swanová nie je typickou ženou osemnásteho storočia. Spolu s piatimi bratmi vyrástla v pohraničnej oblasti západnej Virgínie a skrýva v sebe silu, s ktorou treba počítať. Tichý a odvážny Clay Tygart nie je typickým mužom osemnásteho storočia. Vychoval ho indiánsky kmeň Lenapov a teraz sa ako hrdina vracia z francúzsko-indiánskej vojny do pevnosti, ktorá nesie jeho meno. Privádza so sebou Tessinu dávno stratenú priateľku Keturah, ktorá z osady zmizla pred mnohými rokmi. Clay je ako veliteľ pevnosti odhodlaný vyhnúť sa ľúbostným pletkám a pri stretnutí s pôvabnou Tessou si udržiava odstup. Keď ho však okolnosti prinútia konať a dotknú sa aj jeho srdca, musí sa postaviť tvárou v tvár jednej veľmi osobnej a jednej veľmi verejnej dileme. Silný príbeh románu Neobyčajná žena je popretkávaný prepracovanými historickými detailmi, ktoré vdýchnu minulosti život. Nenechá vás chladnými a prenesie vás do malebných, no nebezpečných hôr západnej Virgínie v roku 1770.

Môj názor:

Neobyčajná žena bola pre mňa jednou z tých kníh, ktoré ma zaujali hneď na prvý pohľad. Obálka aj anotácia sľubovali príbeh plný dobrodružstva a lásky. Veľmi som sa tešila, čo sa v knihe naozaj stane a ako sa autorka pohrá s kusom našej histórie. Na druhú stranu som sa trochu obávala, že ma kniha nechytí, pretože som sa ešte v literatúre s tématikou indiánov nestretla. Môžem však potvrdiť, že som sa vôbec nemusela obávať, pretože autorke sa toto dielo veľmi podarilo a prostredie Západnej Virgínie som si každým jej slovom vychutnával viac a viac. 
Dej sa odohráva v osemnástom storočí počas kolonizácie Ameriky a jeho dôležitou súčasťou sú boje medzi indiánmi, černochmi a belochmi. Autorka nás okamžite uvádza do akcie a hneď v prvých kapitolách predstavuje povahy hlavných hrdinov. Tým pádom sa s nimi zoznamujeme veľmi rýchlo a od polovice knihy dokáže čitateľ presne odhadnúť, kto má akú osobnosť a čo môžeme od postáv očakávať. 
Písať uveriteľne o histórii určite nie je jednoduché a Laura Frantz to zvládla výborne. Počas čítania som sa tak zaujímala o toto obdobie, že som dokonca začala pozerať rôzne videá o každodennom živote v osemnástom storočí. Autorka ma preniesla do prostredia hôr takmer okamžite a mala som pocit, že sa tam nachádzam s hlavnými hrdinami a prežila som na tom mieste celý svoj život. Málokrát som sa stretla s písaním, ktoré by ma takto vtiahlo (hlavne do prostredia) a sama som bola prekvapená, ako živo som ho videla vo svojej mysli.

zdroj
Láska ju zasiahla ako blesk a prenikla ju skrz-naskrz."
str. 113

Tessa Swanová bola samostatná a vyspelá žena, čo som veľmi ocenila. Bola som rada, že bola silná i napriek obdobiu, v ktorom vyrastala a zaujala ma aj ako osobnosť. Inteligentné ženské postavy zbožňujem a spoznávať príbeh Neobyčajnej ženy prostredníctvom Tessy, (ktorá bola naozaj neobyčajná), ma tešilo. Druhý hlavný hrdina, Clay, bol taktiež sympatický a jeho statočnosť ma naozaj nadchýnala. 
Kniha je plná napätia, dobrodružstva i lásky. Ja som sa vďaka nej naučila mnohé o našej histórii a utvrdila ma v tom, že len tí, ktorí poznajú minulosť ľudstva, dokážu zmeniť svet k lepšiemu. Nezmyselné boje medzi indiánmi a belochmi zabili a ublížili mnohým a táto kniha dokazuje, aké je dôležité nesúdiť ľudí podľa národnosti alebo farby pleti. Som veľmi rada, že autorka dokázala napísať dielo o láske, priateľstve a aj o odpustení, ktoré je v našich životoch nesmierne dôležité.
Pri záverečnom hodnotení som strhla pol bodu, nakoľko sa kniha zo začiatku ťažšie čítala a chvíľku mi trvalo, kým som sa do príbehu dostala. Potom sa to však celé rozbehlo a Neobyčajná žena mi učarovala a naučila ma mnohé nové veci o histórii ľudstva a spôsobe, akým sa žilo v Amerike počas týchto ťažkých časov.


Hodnotenie: 4,5/5

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu i527.net.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre