Michala Ries: Na úteku

O knihe:

Názov knihy: Na úteku
Autor: Michala Ries
Séria: Na úteku, 1. diel
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ, 2020
Anotácia: Príbeh o láske, vyrovnávaní sa so stratou a o tom, že najťažšie zápasy sú tie, čo sa odohrávajú v našom vnútri.
On. Motorkár telom aj dušou, verný svojmu klubu a svojim zásadám. Má presnú predstavu o tom, ako má jeho život vyzerať, a je presvedčený, že svoju budúcnosť drží pevne v rukách. O pár mesiacov sa žení.
Ona. V deň, keď jej otec tragicky zahynie, stratí nielen jeho, ale aj samu seba. Ani po dvoch rokoch nevie, kto vlastne je, no jedným si je istá: vie rozoznať, čo je správne a čo nie. Nie je pre ňu ťažké určiť, do ktorej kategórie patrí snúbenec jej novej kamarátky.
Keby záležalo na nich, ani jeden by toho druhého netúžil stretnúť. Ibaže sa stalo. Ako sa Júlia vyrovná so skutočnosťou, že svet nie je čierno-biely a medzi dobrým a zlým jestvuje tisíc odtieňov? Je nevera neverou, až keď je fyzická, alebo sa začína už v mysli? A bude vôbec Adam ochotný vzdať sa všetkého, čo si vybudoval, a vykročiť do neznáma?

Môj názor:

Knižný debut slovenskej autorky Michaly Ries som registrovala dlhší čas a nevedela som sa knihy dočkať, nakoľko som na ňu vnímala samé pozitívne ohlasy. Moje očakávania boli veľmi vysoké a tesne pred jej prečítaním som sa trochu obávala, že práve kvôli nim budem sklamaná. Našťastie som sa veľmi mýlila a Na úteku si ma získala hneď od prvej kapitoly. Počas čítania som prežila množstvo emócií, od plaču po smiech, a zaľúbila som sa do osobností postáv a jedinečnosti tohto príbehu. 
Na úteku je v prvom rade ľúbostný román, no určite toho ponúka viac, ako ostatné knihy tohto žánru. Hlavná hrdinka Júlia sa mení spolu s príbehom a jej osobný posun je viditeľný. Z dievčaťa sa mení na ženu, uvedomuje si vlastné hodnoty a čitateľ ihneď pochopí, že sa jedná o príbeh veľmi silnej mladej ženy. Prostredie motorkárskeho sveta vnáša do knihy niečo nové a jedinečné. Za svoj život som prečítala už mnoho kníh, najmä takéhoto žánru, a predsa som sa k tématike motorkárskych klubov ešte nedostala. Spojenie Júliinho sveta s motorkami bolo krásnym oživením knihy a uznávam, že som sa dozvedela množstvo nových informácii aj o tomto drsnom svete. 
Humor sa nachádza skoro na každej strane, v osobnosti postáv, ich výrokoch aj každodenných činnostiach. Málokedy sa pri čítaní škerím od ucha k uchu, no pri tejto knižke som sa naozaj usmievala a neskutočne sa mi páčila komickosť postáv, či už hlavných alebo tých vedľajších.
Čo sa tých postáv týka, tie boli ako živí ľudia a doteraz ich mám uložených v hlave a presne viem charakterizovať, kto z nich bol akým človekom. Všetky boli niečím zapamätateľné, výnimočné a ich osobnosti boli veľmi výrazné. 
Štýl písania je sám o sebe chytľavý a núti vás knihu neodložiť ani na chvíľočku. Behom víkendu som ju mala prečítanú, nenudila som sa ani na moment a keďže sa na každej strane dialo niečo zaujímavé, po dočítaní som nemala dosť. Potrebovala som minimálne ďalších sto strán, len aby som predýchala to, že kniha už skončila. A aj keď knihy s pokračovaniami ma mierne desia, pretože sa málokedy stihnem dostať k ďalšiemu dielu bez toho, aby ma omrzel, v tomto prípade sa neskutočne teším na druhý diel. Už teraz si som istá, že ma rozplače a rozveselí zároveň.
Ak stále neviete, či si Na úteku prečítať, určite sa do nej pustite. Je niečím výnimočná  a všetky tie pozitívne recenzie obehujúce internet sú pravdivé. Málokto sa od nej bude vedieť odtrhnúť a ak náhodou nebudete zo začiatku Adama zbožňovať, ku koncu si ho jednoznačne zamilujete :). Na úteku je najmä kniha o láske, no aj o posune, vyliečení starých rán a vnútornom dospievaní.

HODNOTENIE: 5/5


Zverejnenie komentára

0 Komentáre