Jojo Moyes- Predtým ako som ťa poznala

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt predtym ako som ta poznala
zdroj
Názov knihy: Predtým ako som ťa poznala (Me before you)
Autor: Jojo Moyes
Séria: Predtým ako som ťa poznala
Diel: 1.
Počet strán: 344
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: ikar
Žáner: ženský román
Anotácia: Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum.
Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie, že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. Zato nevie, že Lou mu vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia.

      Niekedy sa stáva, že vám trvá dlhší čas, kým nájdete niečo, čo budete milovať. Je to pred vami, no vy sa stále obraciate iným smerom a až po niekoľkých dňoch, mesiacoch, rokoch sa zadívate a uvedomíte si, že to tu na vás čakalo celé tie roky a vy ste to úspešne prehliadali. Teraz nepíšem len o knihách, myslím tým i naše životy, môj život. Takýto pocit, táto pravda vo mne zostala po dočítaní knihy a je vo mne aj teraz. Táto kniha mi toho vzala neskutočne veľa, no dala mi toho ešte viac. A už teraz vám hovorím, že toto je to dielo, na ktoré ste čakali.

Súvisiaci obrázok
zdroj
     Už po prečítaní prvej strany som vedela, že knihu budem milovať. Nedokázal som sa od nej odtrhnúť, no zároveň mi čas vôbec neplynul rýchlo. Proste som čítala a minúty sa zdali ako hodiny, hodiny ako dni. Aspoň na chvíľu som sa zastavila a nevnímala som, čo sa deje okolo mňa, nechala som slová okolo seba plynúť a nedočkavo som čakala, ako skončí príbeh Willa a Lou.
       Will Traynor mal dokonalý život. Veľa cestoval, bol nezávislý, mal svoje miestečko v právnickej firme, peniaze sa okolo neho sypali a bol šťastný. Miloval svoj život a nič mu nechýbalo. Lenže jedného dňa sa stal obeťou autonehody a ochrnul. To bol začiatok jeho konca.
      Lou Clarková žije so svojou rodinou v malom mestečku, z ktorého nikdy nevykročila. Pracuje v jednom malom bistre a je na svoje pomery šťastná. Lenže jedného dňa dostane výpoveď a musí si nájsť novú prácu, aby uživila svoju rodinu. No v malom mestečku sa práca hľadá ťažko, a keď po nejakom čase dostane ponuku pracovať ako opatrovateľka, prácu vezme. Má sa starať o ochrnutého Willa, ktorý sa k nej správa nepriateľsky, a ktorý stratil chuť žiť. Jej úlohou je presvedčiť ho, že na svete je pre neho miesto a že vždy je dôvod na radosť, lásku a smiech.

"Pravdepodobne som nikomu nestála za to, aby sa na mňa pozrel druhý raz. Obyčajné dievča, čo žije obyčajným životom. Vlastne mi to celkom vyhovovalo." 
str. 22
 
      Hlavné postavy som milovala. Lou  bola milá, ukecaná, veselá, farebná bytosť, ktorá si vás proste musela získať. A Will? Will ma zničil. Najskôr som ho nenávidela za jeho správanie, no potom som ho milovala. Tak, ako som sa najskôr uškŕňala a smiala, a potom som plakala. A slzy sa mi tisnú do očí aj teraz, po týždni. Pretože ten príbeh ma naučil neskutočné množstvo vecí, dal mi toho strašne veľa a postaral sa o to, aby som naň nikdy nezabudla.

"Žijeme len raz. Je tvojou povinnosťou prežiť svoj život naplno."
str. 183
 
      Naučil ma, že život, aký mám teraz sa môže zmeniť. Za pár rokov možno nebudem môcť sedieť za týmto stolom, možno nebudem môcť písať takéto recenzie. Preto si musím vážiť to, čo mám vo svojich rukách teraz. Naučil ma, že vždy sa môžem slobodne rozhodnúť. Kašľať na to, čo si myslí vaše okolie o vašich rozhodnutiach. Sú vaše a nikto vám ich nemôže zobrať. Niekedy je to to jediné, čo máte. Nemáte kontrolu nad svojím telom. Nemáte kontrolu nad svojimi myšlienkami, nemáte kontrolu nad pocitmi ani nad bežnými vecami ako je to, že na jar sa začínajú prebúdzať snežienky. Ale vaše rozhodnutia vám vždy zostávajú. Až do konca. Naučil ma, že sa musím zmieriť so stratou, ktorá mi bude trhať srdce na márne kúsky. Lebo možno ešte neprišla, no určite na mňa v mojej budúcnosti nejaká čaká. Straty patria k životu a bez nich by život nebol. Tak, ako by nebol bez sĺz, bez smiechu. A hlavne ma naučil, že život nie je večný. Že musím byť vďačná za ľudí, ktorí sú okolo mňa a musím ho začať žiť naplno. Lebo ako Elbert Hubbard povedal "Najväčšia chyba, ktorú môžete v živote urobiť, je stále mať strach, že nejakú urobíte."
      Prosím vás, pozrite sa na túto knihu. Ak ste sa dostali až sem, ak máte radi čítanie, skúste to. Pretože ja som sa asi zamilovala. Nie len do príbehu, ktorý mi ukázala, ale aj do svojho života.

Hodnotenie: 5/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre