Sarah J. Maas- Koruna z temnoty (Trón zo skla 2/7)

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt koruna z temnoty
zdroj
Názov knihy: Koruna z temnoty (Crown of Midnight)
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla
Diel: 2.
Počet strán: 392
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia: Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.

Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...


      Sérii od Sarah J. Maas som dlho odolávala. Nie preto, že by ma nezaujala, no proste ma odrádzalo to, že každý o nej vedel, každý ju čítal. Za to odolávanie som  rada, lebo to čakanie na vydanie ďalších dielov by ma pravdepodobne zničilo.
      Po prvom, takmer dokonalom dieli, som sa s veľkým očakávaním pustila do druhého. Chcela som znova čítať o Celaene a o krajine, v ktorej vymizla mágia. Keď som ju konečne držala v rukách, tešila som sa ako malé dieťa.
      Príbeh nám začína presne tam, kde skončil. Celaena, adarlanská vrahyňa, sa stáva kráľovou dýkou a začína plniť rôzne úlohy, ktoré jej dáva krutý kráľ. Nájomnou vrahyňou sa stla už pred niekoľkými rokmi, takže by jej zabíjanie nemalo robiť problémy. Lenže jej "zamestnávateľ" je človek, ktorý jej zabil rodičov a povstalci, ktorých má zabiť bojujú za niečo, v čo verí i ona. Je pre ňu veľmi ťažké dostať sa z tejto situácie tak, aby dokázala oddanosť "svojmu" kráľovi a nezomrela jeho rukou.
      Okrem krutých úloh, ktorými ju kráľ poveruje, musí Celaena riešiť aj ďalšie ťažkosti, ktoré sa jej stavajú do cesty. Stále sa po hrade potuluje niečo, čo ohrozuje obyvateľov celého kráľovstva. Dvaja mládenci, bojujúci o jej ruku, sú každým dňom netrpezlivejší a zakázaná mágia sa pomaly dostáva do centra diania. Jej život je v ohrození a len ona sa dokáže zachrániť.
    
"You remind me of what the world ought to be. What the world can be."
 
      Prvý diel, Trón zo skla, ma neskutočne bavil. Nebola to u mňa najvyššie hodnotená kniha, no i tak bola úžasná. Práve preto som bola prekvapená, keď som sa začítala do druhej. Prvé vety, stránky, kapitoly ma nebavili. Čítali sa mi ťažko a mala som problém sa do nich dostať. Hlavným problémom bola moja "dokonalá" pamäť. Aj keď od prečítania prvého dielu prešli len tri mesiace, veľa vecí som si pamätala matne. Práve preto som mala pocit, že mi unikajú kúsky skladačky, ktoré sú na poskladanie obrazu veľmi dôležité.
      Potom som sa však dostala približne do tretiny a všetko sa rozbehlo. Autorka nám odhaľovala tajomstvo za tajomstvom, ničila naše srdcia spolu s Celaeniným a do deja zapájala neskutočné zvraty. Taktiež sme sa mohli o svete, ktorý Sarah J. Maas vytvorila, dozvedieť niečo viac. Svoju úlohu začala hrať mágia, odhaľovala sa minulosť samotnej krajiny a začali sme sa dozvedať viac aj o samotných postavách.
      Začnem Celaenou, hlavnou hrdinkou celej našej série. Už v prvom dieli som si ju neskutočne obľúbila. Bola silná a zároveň slabá. Bola vrahyňa a zároveň romantická duša. Mala svoje temné miesta, no i tie svetlé. Milovala som ju a bola, respektíve je, svetlým bodom celej knihy. Má moje sympatie a dúfam, že ďalšie udalosti, ktoré ju postihnú, ju posunú dopredu.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt celaena and chaol
zdroj
      Chaola som ľúbila odjakživa. Z uzavretého kapitána sa pomaly stával otvoreným, nechal svoje srdce naplniť láskou a i napriek niektorým situáciám sa zvládol postaviť na nohy a nevzdal to, nech už sa dialo čokoľvek. Ku koncu mi ho bolo ľúto, no na druhú stranu som chápala, prečo ma autorka ničí. Vedela som aj o Rowanovi, ktorý sa má vyskytnúť až v ďalšom dieli, takže som všetko brala s rezervou a len som si vychutnávala chvíle, ktoré mi autorka poskytla.
      Doriana som nejako prestala vnímať. Prišiel mi nevýrazný, miestami až nudný, no tiež to nebolo niečo, čo by mi kazilo čitateľský zážitok. Častokrát mi jeho myšlienky a tichá závisť vadili, a práve preto som ho prestala brať vážne. Na konci som ho však začala mať znovu rada, hlavne vďaka veľkolepému finále, ktoré nám Srah J. Maas poskytuje na konci každej knihy.
      Okrem našich troch postáv dostali priestor aj ďalšie, tiež dôležité. Nehemia, kráľ, Dorianov bratranec... Áno, pre dej boli dôležité, no necítim potrebu sa k nim nejako vyjadrovať. Ani jeden z nich ma nejako nezaujímal a brala som ich ako niečo, čo posunie dej dopredu. Možno je to odo mňa kruté, hlavne čo sa týka Nehemie, ale je to proste tak.
      Príbeh bol strhujúci a plný prekvapení. Vždy na nás striehlo nejaké tajomstvo, každý v sebe ukrýval nejaké klamstvo, zvratov v nej bolo požehnane a prekvapená som bola viac než raz. Neustále som bola v strehu a bála som sa o moje obľúbené postavy, no na druhú stranu som netrpezlivo čakala, kedy sa stane znova niečo strhujúce. Sarah J. Maas mi znova dokázala, že je Spisovateľkou a dokáže vymyslieť úžasný príbeh, ktorý vás chytí za srdce.
      Nakoniec môžem zhodnotiť, že som si knihu neskutočne užila a aj napriek tomu slabšiemu začiatku ma bavila. Vyskytovali sa v nej úžasné postavy, dej bol plný zvratov a akcie. Knihu vám odporúčam, a ak ste ju ešte nečítali, siahnite po nej, pretože sa v nej nájde každý. Romantické duše, ale aj tí, ktorí milujú fantasy a nejaké tie vraždy. Séria ako stvorená pre knihomolov:)

Hodnotenie: 4/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre