Colleen Hoover- Život jedna báseň

Názov: Život jedna báseň (Slammed)
Autor: Colleen Hover
Séria: -
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Počet strán: 287
Žáner: YA

      Colleen Hooverová je jedna z tých autoriek, ku ktorým sa vždy rada vrátim, keď si potrebujem oddýchnuť. Jej knihy sa totižto čítajú veľmi ľahko, rýchlo a sú to príjemné oddychovky na dni, kedy toho máte viacej. Knihu Život jedna báseň som zvládla prečítať za pár hodín, a i keď to nebolo až také bezchybné čítanie, naozaj som si ju užila.
      V deň, keď Laykenin otec nečakane zomrel na infarkt sa pre ňu a jej rodinu všetko zmenilo. Kvôli finančným ťažkostiam sa musí Layken i so svojím mladším deväťročným bratom presťahovať z Texasu do Michiganu. Hneď po príchode Laky stretá sympatického Willa, ktorý býva v dome naproti a nečakane sa do neho zamiluje. Ich sľubnú lásku však čaká viacero problémov, ktoré sa im postavia do cesty.
      Už podľa anotácie a prvotného prelistovania knihy si pravdepodobne budete myslieť, že sa jedná o knihu plnú klišé, tragickej zakázanej lásky a podobných vecí. No a ja musím potvrdiť, že váš odhad bol správny. V knihe sa nenachádza nič, čo by sme už nevideli v iných knihách, No napriek tomu všetkému mala kniha svoje určité čaro a všetky tieto klišé sa dokonca do tohoto amerického príbehu hodili. Nie, že by mi vyhovovali, no proste som pri čítaní vypla a zabudla, že niektoré časti nie sú podľa môjho gusta.
Toto všetko bolo pravdepodobne zavinené autorkou, pretože Colleen Hooverová píše neuveriteľne skvelo a pútavo. Jej štýl písania vás núti čítať ďalej bez prestávky a nedovoľuje vám odložiť knihu. Vždy vie presne odhadnúť, ako by sa mala hrdinka zachovať, vždy kapitolu ukončí tak, aby vás nútila začítať sa do ďalšej. A ja som sa odtrhnúť naozaj nedokázala.

      Hlavná postava Layken si už prešla viacerými situáciami, ktoré ju položili na kolená. Stratila svojho otca, ktorého milovala a musela sa presťahovať so svojho rodného mesta, opustiť svojich priateľov a nastúpiť do novej školy. A všetko zvládala bravúrne. Áno, nebola tou najlepšou postavou a mala veľa chýb. Veľakrát som si lámala hlavu nad jej myšlienkovými pochodmi a nedokázala som pochopiť, prečo sa správala tak, ako sa správala. No i napriek tomu všetkému som ju mala celkom rada a jej pohľad na svet sa mi páčil. Bola milá a sympatická, no zároveň nebola tou najzaujímavejšou postavou, s akou som sa kedy stretla. Lenže do celého príbehu krásne zapadala a robila ho celkom uveriteľným.

"Všetko je totiž pominuteľné. Nič netrvá večne. Jediné, čo máme naisto spoločné, je osud, ktorému sa nedá vyhnúť. Každý z nás napokon zomrie."
str. 217
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt slammed book
zdroj
 
      Mužský hlavný protagonista Will mi, bohužiaľ, až tak nesadol. Nepáčil sa mi vo viacerých ohľadoch, no i napriek tomu sa práve k Layken hodil. Boli spolu dokonalo nedokonalý pár, s podobnými osudmi, takže som si ho ku koncu celkom dosť obľúbila. No a čo sa týkalo mladších súrodencov, bez nich by som si nedokázala príbeh ani predstaviť, pretože do neho krásne zapadali. Tak ako všetko.
     Táto recenzia mi dala poriadne zabrať, pretože moje pocity z knihy sú...no povedzme že nie príliš veľké. Takže nemôžem povedať, že by ma nejako zasiahla, no vyslovene zlá nebola a poslúžila tej chvíle, počas ktorej som ju čítala. Takže ostatné a aj to, ako sa vám, bude páčiť, záleží už na vás.

Knihu odporúčam tým, ktorí sa ešte len do žánru YA dostávajú a majú chuť na nejaký preláskovaný a miestami až bizardný príbeh, ktorý je však veľmi milý a doplnený rôznymi básňami, ktoré sú veľmi originálne. Alebo len, keď chcete vypnúť a zabudnúť na všetko okolo vás.
Hodnotenie: 4/5



     

Zverejnenie komentára

0 Komentáre