Sara Shepardová- Perfekcionistky 1

Názov: Perfekcionistky (The Perfectionists)
Autor: Sara Shepardová7
Séria: Perfekcionistky 1
Vydavateľstvo: BB/art 2016
Počet strán: 256
Žáner: YA


      Päť dievčat zo strednej školy Beacon Hights nespája na prvý pohľad vôbec nič, až kým si neuvedomia, že neznášajú jednu a tú istú osobu, Nolana Horchkissa. Každej z nich ublížil strašným spôsobom a zmenil ich perfektný život na nepoznanie. Keď sa jedného dňa počas hodiny filmovej vedy začnú rozprávať o jeho vražde, niekto ich vypočuje. Samozrejme, dotyčný nevie, že dievčatá sa rozprávali čisto hypoteticky, a keď je Nolan na párty zabitý, stávajú sa hlavnými podozrivými. A už je len na nich, či nájdu skutočného vraha skôr, ako ich polícia posadí za mreže.

"Parker, každý z nás je svím spúsobem poškozený. Ovšem většina lidí nazýva své poškození sovem zkušenost."
str. 106
 
      Predošlá autorkina séria Malé klamárky (Pretty little liars) bola veľmi úspešná a dočkala sa i seriálového spracovania. Keďže sa mi veľmi páčila, rozhodla som sa siahnuť i po ďalšej, ktorá je podľa môjho názoru ešte lepšia ako tá prvá. A všetko sa to začalo už postavami.
       Každé dievča z našej pätice skrývalo obrovské tajomstvo a zaujímavý život. Ava bola usilovná študentka s výbornými známkami, ktorá však bola kvôli Noahovi považovaná za dievča, ktoré svoj bezchybný prospech dosiahlo nečistou cestou. Julie, najobľúbenejšie dievča na škole, malo svoje problémy s matkou, ktoré sa nemohli dostať napovrch, inak by ju dozaista zničili. Mackenzie, tajne zamilovaná do priateľa najlepšej kamarátky sa zo všetkých síl snažila dostať na prestížnu hudobnú školu. Parker, doslova zohavená minulosťou má problémy s dôverou a Caitlin si začína uvedomovať, že jej kariéra možno nebude závisieť od jej priateľa a ani od futbalu.
Každá je zronená a poznačená niečím iným, a práve to ich spája.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the perfectionists
zdroj
Čo sa mi na postavách neskutočne páčilo bol fakt, že každá bola iná. Častokrát sa stáva, že postavy z autorových dvoch sérii sú si podobné, no v Perfekcionistkách išlo o úplny opak. Všetky postavy boli rozdielne a každá mala svoju osobnosť. Ani jedna nebola dokonalá, všetky robili svoje chyby a mali minulosť i problémy, a to sa mi nesmierne páčilo. Neboli to len dokonalé dievčatá opísané tak, aby sme ich zbožňovali, mali i svoje vnútro. A potvrdili mi, že kvalita celej knihy závisí hlavne od postáv. Chápem, že nie každému takýto typ hrdiniek sadne, no ja som bola neskutočne šťastná, že som konečne narazila na postavy, ktoré nie sú perfektné a majú aj iné problémy, ako to, čo si na seba ráno oblečú. V pätici sa našli i také, ktoré ma až tak nebavili, no väčšina z nich bola skvelá.
Motív, námet i celé prepracovanie knihy bolo úžasné. Bola som v napätí sa neustále som čakala, čo sa nakoniec pokazí a čo bude inak, ako sa na prvý pohľad zdá. Príbeh sa čítal veľmi dobre, strany mi pod rukami mizli, a keď som sa do príbehu dostala, nedokázala som sa odtrhnúť. Asi jediná vec, ktorá mi na kniha vadila bola trošku ťažšia orientácia v postavách. Päť hlavných postáv bolo na mňa trošku priveľa a asi až v polovici knihy som sa zorientovala, kto je kto. No viem, že v ďalšom dieli sa to určite zmení, keďže už som na ten počet zvyknutá a konečne viem priradiť meno postavy k jej životu.
Knihu by som odporúčala tým, ktorý majú chuť na niečo, čo sa číta dobre, rýchlo a príjemne. Mix vraždy, stredoškolákov a vzťahov...to všetko vám Perfekcionistky ponúknu. Za mňa veľmi príjemný príbeh, ktorý ma milo prekvapil.
Hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie knihy by som sa veľmi chcela poďakovať kníhkupectvu preskoly.sk.
                                          Knihu Perfekcionistky 1 si môžete zakúpiť TU

Zverejnenie komentára

0 Komentáre