Kasie West- Láska nie je lotéria


Názov knihy: Láska nie je lotéria (Lucky in love)
Autor: Kasie West
Počet strán: 303
Vydavateľstvo: Slovart, 2018
Žáner: YA contemporary
Anotácia

Spontánnosť nepatrí medzi typické vlastnosti hlavnej hrdinky Maddie. Všetko si dôkladne plánuje a tvrdo drie, aby to dosiahla. Raz si však kúpi lós a na vlastné prekvapenie... Vyhrá! Život sa jej zmení ako šibnutím čarovného prútika. Už sa nemusí trápiť, či získa štipendium na prestížnu školu. Namiesto toho, si chce prenajať jachtu. Byť stredobodom pozornosti v škole tiež nie je na zahodenie. Až kým sa informácia o výhre nerozšíri a nezačnú ju žiadať o pôžičku ešte aj náhodní okoloidúci. Zrazu Maddie netuší, komu má veriť. Jedinou výnimkou je Seth Nguyen. Maddie s ním pracuje v miestnej zoo. Seth očividne netuší, že sa v jej živote niečo zmenilo. A, ktovieprečo, Maddie sa rozhodne, že mu to ani nepovie. Čo sa však stane, keď Seth jej tajomstvo odhalí? 

   S knihami od Kasie West som sa stretla už pred nejakou tou dobou a všetky ma neuveriteľne bavili, práve vďaka tomu, že sa vyznačujú jednoduchou romancou, rýchlim dejom a skvelým štýlom písania. A keďže som potrebovala titul, ktorý mi nezaťaží hlavu a len si ho rýchlo užijem, rozhodla som sa vybrať si knihu Láska nie je lotéria ako dovolenkové čítanie.
  Autorka nám postavu Maddie načrtne už prakticky od prvej kapitoly, takže čitateľ si môže spraviť aký-taký obrázok o jej osobnosti už od začiatku jej príbehu. Maddie je dievča, ktoré miluje svoju rodiny, no neznáša hádky svojich rodičov a neschopnosť svojho brata. Rada sa učí a chce sa dostať na univerzitu, ktorá bude čo najbližšie od jej domova. Nemá však dostatok peňazí, a práve preto brigáduje v miestnej ZOO. Jej kolega, Seth, si získa jej srdce a stanú sa z nich naozajstný priatelia. Potom však nečakane vyhrá v lotérii a jej život sa úplne zmení. Peniaze už zrazu strácajú zmysel, keďže ich má na rozhadzovanie a môže si kúpiť čokoľvek, na čo má práve chuť. Po čase však zisťuje, že ľudia, ktorí sú jej najbližší, ju kvôli nim využívajú a zrazu nevie, komu môže veriť. A tak sa rozhodne, že Sethovy o svojej výhre nikdy nepovie. 
   Príbeh naozaj vyzerá veľmi jednoducho a taký presne aj je. Nenájdete v ňom žiadne obrovské zvraty ani veci, ktoré by ste nečakali. No i napriek tomu má hodnotu, ktorú určite neprehliadnete ani vy. Sila peňazí, to, ako mávajú svetom... Pre niektorých ľudí je nepredstaviteľné, že žiť sa dá aj bez väčšieho obnosu peňazí a človek dokáže byť i tak spokojný. Vlastne nám to autorka aj v prípade Maddie ukázala. "Obyčajné" dievča zrazu získa peniaze a hneď sa okolo nej točí celý svet- viac, akoby si želala. Dovoliť si kúpiť všetko, čo vidíte a po čom túžite vyzerá lákavo, no predstavte si to takto: Máte neuveriteľné množstvo peňazí a chcete ich minúť... napríklad na knihy. Môžete ich mať koľko len chcete, no to čaro vykúpeného kníhkupectva mizne. A tak je to presne so všetkým po čom ľudia túžia. Všetky tie pozitíva bohatstva sa vytratia, keď k vám zrazu pristúpia ľudia, ktorí vás chcú len využiť. Pochopila to aj Maddie a vlastne som to pochopila aj ja. Pretože z časti... bola šťastnejšia pred jej obrovskou výhrou.
Romantická časť knihy medzi Maddie a Sethom bola ako v predošlých Kasiiných dielach. Milá a spravená tak, aby vás zahriala pri srdiečku. Už som si však zvykla, že hlavné hrdinky v YA knihách sa málokedy správajú na svoj vek, takže by som hlavne Maddie tipovala asi na 14/15 rokov, určite nie na osemnásť. To je však údel toho, že máloktorý autor píše YA knihy o vekovej kategórii, ktorej sú knihy primárne určené. Ale i napriek tomu, že príbeh, ľúbostná zápletka a postavy nie sú nejaké dokonalé, všetko na knihe som si užila tak, ako sa len dalo, pretože splnila svoj účel. Pobavila ma, skrátila mi niekoľkohodinové cestovanie smerom do Grécka a zanechala vo mne milý pocit z letných prázdnin.

ODPORÚČANIE

Všetky knihy od Kasie West sa čítajú veľmi ľahko a prinesú vám ten správny čitateľský zážitok. Stačí si k nim sadnúť v tom správnom čase a hneď držíte tú päťbodovú knihu v rukách. Prajem príjemné čítanie 😉.

HODONOTENIE: 4/5 (s ohľadom na žáner)

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Super recenzia :) napriek tomu že romantické knihy veľmi nemusím, Kasie si ma získala jej štýlom a zatiaľ sa mi od nej páčila každá jedna kniha. Najviac sa mi páči že píše uveriteľné dialógy a príjemne postavy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Ja naopak milujem romantické knihy a Kasie mi tiež vyhovuje v tom, čo robí. Jej knihy sú veľmi milé a výborne sa čítajú.

      Odstrániť